zdroj: Sergej Nikolajevič Lazarev
Jar možno nazvať akousi prípravou na to, čo sa v Biblii nazýva Božie kráľovstvo alebo Posledný súd. Energia lásky, ktorá prichádza na jar do duše, rozdeľuje ľudí do dvoch táborov: pre niektorých sa zintenzívňuje túžba po Bohu a láska k nemu, pre druhých zas žiadostivosť, vášeň, agresia, po ktorej nasleduje nešťastie, choroba a smrť.
Prečo je práve na jar v kresťanstve zavedený dlhý pôst? Energia, ktorá prichádza na začiatku jari, zo zotrvačnosti vzbudzuje živočíšne a ľudské city. Je to podobné ako opica u alkoholika a narkomana. Človek sa vzdáva zvyčajného potešenia a jeho duša trpí a požaduje, aby sa všetko vrátilo. Na jar sa choroby zhoršujú, pretože sa zvyšuje žiadostivosť a živočíšne túžby. Pre tých, ktorí sa pravidelne postia, je ľahšie prekonať tieto pokušenia a previesť ľudskú logiku na Božskú.
Prečo sa alergia objavuje na jar?
To je ďalšia otázka. Po prvé, premýšľajte o tom, ako sa alergia prejavuje. V podstate ide o výtok z nosa, kožné vyrážky. Obe sú brzdením podvedomej túžby. Naši starí predkovia získavali pôžitok z vône, chuti a dotyku. Výtok z nosa znižuje aktivitu vône a chuti, problémy s pokožkou znižujú potešenie z dotyku. Jednoducho povedané, človek s nádchou a kožnými problémami nemá chuť na sexuálne fantázie. Naše podvedomie sa nás snaží zachrániť pred žiadostivosťou, ktorá odvádza od lásky.
Prečo sú teraz mnohé deti alergické?
Pretože matky vo svojich deťoch založili mechanizmus zrieknutia sa lásky kvôli potešeniu. Láska odchádza, energia sa znižuje a na jar, namiesto uzdravenia, deti ochorejú a trpia alergiami.
Bohaté jedlo s rôznymi príchuťami, vzbudzujúcimi chuť do jedla, má tiež negatívny vplyv na dušu. Preto u mnohých detí, po pití „Coly“, „Fanty“, práškových nápojov, často vzniká alergia ako ochranná funkcia.
Teraz o pôvode diabeta.
Podvedomé chtíče a žiadostivosť, priväzujúce dušu k životu a túžbam, robia človeka hrdým a žiarlivým. Ten, kto sa neustále prejedá a je veľa sladkostí, dosť rýchlo dostane cukrovku, pretože takéto jedlo mnohokrát zvyšuje žiadostivosť. Mimochodom, vedci zistili, že časté požívanie sladkostí spôsobuje pokles testosterónu u mužov – mužského hormónu zodpovedného za silu a mužnosť.
Ako zachrániť človeka, u ktorého podprahový chtíč uzavrel lásku? Je nevyhnutné, aby sa jedlo stalo pre neho jedom, možným zdrojom smrti. Je potrebné tento proces urýchliť a potom človek podvedome pocíti, že uctievanie žiadostivosti vedie k smrti.
Diabetikom sa odporúča jesť mäso, mliečne výrobky, na ktoré sa spotrebúva energia vášnivých túžob. Preto pôst alebo hladovanie pre diabetikov spôsobuje neznesitelné muky a môže viesť k smrti.
Duša zhaduzje na telo mechanizmus prirastania k túžbam. Na úrovni duše dochádza k zrieknutiu sa lásky kvôli pôžitku bez povšimnutia a prináša radosť. Ten istý proces, ktorý zostúpil na úroveň tela, je nielen že viditeľný a hmatateľný, ale – vedie k agónii, utrpeniu a smrti.
Hlavný pôst pre diabetika preto nie je v obmedzení jedla, ale v obmedzení potešenia a pôžitkov. Ide o obmedzenie alebo nutnosť vzdať sa nielen sexu, ale aj alkoholu, fajčenia a všetkého toho, čo sa nazýva zlé návyky.
Je to zbavenie sa odsúdenia, žiarlivosti, závisti, urážok a skľúčenosti. Je to naladenie sa na lásku a modlitbu.
Mnohí z mojich diabetických pacientov sa po konzultácii začali modliť a všimli si, že obmedzenia v jedle a dokonca hladovanie sa dajú prekonať teraz ľahko a nevedú k takému trápeniu. Ak duša ožije, potom sa aj telo stane ľahším.
Mimochodom, sexuálne prenosné choroby, masívne rozšírené v Európe po epoche renesancie, mali za cieľ zachrániť dušu. Keď človek dostane pohlavnú chorobu, nevedomky v podvedomí začne spájať radosť, žiadostivosť – s chorobou a utrpením.
V podstate by sa hocikto na jar mal vzdať alkoholu. Nebezpečenstvo alkoholu je v tom, že otupuje vysoké city a mení ich na nízke. Jednoducho povedané, alkohol mení lásku na žiadostivosť. Preto je pre mladých ľudí veľmi nebezpečný. Užívanie alkoholu pred počatím môže nielen fyzicky ochromiť nenarodené dieťa, ale aj uzavrieť jeho dušu pre lásku a vieru. Závislosť na alkohole prispieva k zrodeniu hriešnikov a zločincov.
S.N.Lazarev Skúsenosť prežitia