Sugescia sa môže chápať ako psychologický proces ovplyvňovania či manipulovania osobnosti, najmä jeho vnímania, myslenia a úsudku sugestívnymi citovými, ale i racionálnymi podnetmi. Sugestibilita, resp. náchylnosť k preberaniu myšlienok iných je vyššia u detí a u osôb s nižšou sebadôverou či inteligenciou. Prípadne u takých jedincov, ktorí sa ocitli v mimoriadnej životnej situácii alebo sú vysilení a unavení.
Sugescia môže usmerňovať činnosť jednotlivých telesných orgánov (srdce, pečeň, črevá), ale i celých zložitých systémov (trávenie, proces látkovej výmeny, imunitný systém). Môžeme povedať, že nie je jediný orgán, jediný systém, ktorý by bol inertný voči sugestívnemu pôsobeniu.
Uveďme si príklad z bežného života. Pri prechádzke si na kraji lesa sadnete do trávy. Zistíte, že sedíte v mravenisku. Vyskočíte, ale s veľkou pravdepodobnosťou sa u vás objaví obava, že na sebe máte mravce. Táto predstava môže pôsobiť tak silno, že budete cítiť svrbenie, i keď v skutočnosti na tele žiadneho mravca nemáte. Začnete sa škrabať a pokožka sa podráždi tak, že už sa nedá poznať, či vás uhryzol mravec. Predstava zapôsobila ako realita, alebo presnejšie povedané ako super realita. Prebila totiž skutočné „nulové“ zmyslové informácie z pokožky.
Nádcha,bolesti hrdla, hlavy, postihuje každého z nás. Blikajúce reklamy horiacich plameňov, ostrých píl, výbuchov, rôznych bacilov v podobe príšer, to všetko do vášho tela dostávajú autori reklám. A sugescia začína pracovať. V hrdle sa vám točí ostrá píla, škriabe vás, reže hrdlo a v noci spaľuje oheň.
Takéto reklamy by mali zakázať.
So sugestívnym pôsobením sa nepretržite stretávame všade okolo seba, nielen v oblasti medicíny. Predstavuje určitú formu komunikácie, na ktorej sa všetci podieľame. Jednako tých, ktorí sugestívne pôsobenie produkujú a tých, ktorí si to neuvedomujú, sú sugesciou ovplyvňovaní.
Cieľom reklamy na lieky je presvedčiť, ovplyvniť niečo a u zákazníka docieliť.
Reklamy na lieky majú všetky základné znaky sugescie. Ide o negatívne, až zhubné pôsobenie na ľudí, ktorému sa nedá ubrániť.